1 2 3
Författare
Kommentar
View Entire Thread
h
May 19, 2008 - 7:53PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Trevligt Nils – Olov, att Du beslutade Dig för att uttala Dig här på Min Åsikt. Du är så välkommen!

Angående vad Du här säger:

”Däremot kommer jag att hålla mig borta från den här webb-sidan som obarmhärtigt dömer ut människor utan att till fullo lyssna på argumenten.”

HaFo:

Jag lovar att jag verkligen ska lyssna till fullo på Dina argument, där Du menar att Ekman i Doktriner är renlärig och att Du där försvarar hans manipulativa kvarhållande av läran om Jesu andliga död.

Jag flyttar vad Du här tagit upp kring det spörsmålet under ämnet, ”Är Ekman renlärig i Doktriner”.

Du säger:

”Nu gäller det att ta upp kampen med den romersk-katolska kyrkan virrvarr av villoläror; att visa på SKR`s märkliga agerande i ekumenikens namn; att peka på världskyrkan som är under uppbyggnad, mystikens intrång i frikyrkan m.m. I den kampen inbjuder jag er alla.”


HaFo:

Och i den kampen har Du både stöd och understöd från mig och min hemsida. Det tror jag Du ska bli varse, om Du läser igenom hela hemsidan inklusive länkar!

Att trosförkunnelsen och katolicismen idag möts är inte så märkligt. Det är antikrists ande som ligger bakom bägge lärosystemen. Och detta med samma slutmål av förförelse:

Att människan i sig själv blivit rättfärdig och Gudalik genom sin förändrade natur.

Hos Ekman sker den förförelsen med orden, om att ”Du är i din egentliga personlighet, din egen ande, skapad till likhet med Gud, med alla Guds attribut och hela Guds potential, färdig att förlösas” (Ur boken, Tro som övervinner världen).

Vägen dit till detta ormens förförelse, om att människan redan här och nu är som Gud, går för trosförkunnelsen via läran om Jesu andliga död.

Därför tror jag inte desto mindre i den kampen, som Du Nils - Olov, så vällovligt nu brinner för, så är det viktigt, att Du fullt öppet framträder med, var Du står kring läran om Jesu andliga död och hur Du ser på trosförkunnelsens förföriska lärosystem, som nu förenas med katolicismens antikristliga läror.

Då räcker det inte med ord, om att Du går emot JDS, eller att trosförkunnelsen är en villolära. Du måste ju faktiskt tala om, vad som Du menar med dessa ord!!

Jag menar att det är alldeles nödvändigt, om Du ska kunna framstå som trovärdig och få förtroende i Ditt så viktiga och behjärtansvärda initiativ till ”moteld mot avfallet i tiden”, samtidigt som Du på Din blogg menar att Ekman är renlärig i Doktriner och där går i försvar för hans manipulativa kvarhållande av läran om Jesu andliga död!

Och det kan vi alltså samtala vidare om på, under ämnet: ”Är Ekman renlärig i Doktriner”

Och det säger jag inte av illvilja på ngt som helst sätt, utan därför att jag tror att det kan fylla en väldig funktion!

Eljest kommer Du aldrig att få den ”bredd” av förtroende och trovärdighet, som Du behöver för denna situationen, där Du menar Dig starta ”moteld mot avfallet”.

HaFo

s
May 19, 2008 - 8:50PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

N-O, jag vet att Ni valt en minst sagt tuff väg; det har jag redan känt av till en del och är nog, får jag lov att medge, lite överraskad av det, då jag sen tidgare är lite s.a.s. småvan - om man nu kan bli det.. - att gå i lite narig snålblåst.

Men samtidgt är jag FULLT VISS, att Gud är med Er, och VEM kan då i längden stå emot det uppdrag från Gud, som jag vet att Ni har.

Jag har inte sökt det, eller farit efter det; Guds Ande har sagt mig det. Och det var/är väl så också för Er, skulle jag tro: för vem väljer en sådan väg, i en tid som denna, om inte Gud förelägger den?

Med br hälsningar!
S-E

s
May 19, 2008 - 8:57PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Ps.

N-O, kunde ha tillagt det, att Gud - Guds Ande - har sagt till mig, att utan att tveka stödja Er - d.v.s. det uppdrag Ni fått av Honom - till 100%.

Och det kommer jag också att göra, tills Han ev. säger någonting annat till mig, i den saken.

Ds.

s
May 21, 2008 - 6:35AM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

För att göra det här svaret till HaFo fullt begripligt, hör det egentligen hemma här:

Synnerligen intressant, HaFo, att DU NU STÅR TILLSAMMANS med Ulf Ekman, Katolska skökokyrkan och samtliga uttryck för New Age-rörelsen i vårt land, med rötter i Buddismen och annat, plus alla andra villoverksamheter som trängt in -och tränger in i kristenheten i vårt land idag,

MOT DET S.K. NÄTVERKET OCH DERAS GUDOMLIGA UPPDRAG, ATT RENSA LANDET FRÅN VILLOLÄROR OCH VILLOANDAR,

och det gör Du, p.g.a.
NÅGRA JIDDERORD från Ulf Ekman!

Tala om en visdom/skarpsynthet, som blivit till en blindhet och i slutändan till rena dårskapen!

Du skulle i stället frågat Dig, vad/vem driver dessa människor - det s.k. nätverket - att nu hyra sporthallen i Örebro och utlysa en nationell sammankomst där (080808) med inbjudan till alla kristna i landet; i akt och mening att på Guds uppdrag tända en moteld i vårt land mot all villoverksamhet:

VARS PARTI DU NU TAGIT.

Inser Du det?!

--

När gjorde Du eller jag någonting sådant, vågade någonting sådant, i vår strid mot villoläror: att offentligt sammankalla med den målsättningen?!

Det går ju an att sitta vid tangentbordet BEKVÄMT HEMMA I HUSET och uttrycka ett och annat, men att ta striden i det "offentliga rummet" på det sätt som de här människorna gjort och gör, till det är ett ofantligt stort steg både för Dig och mig:

vad/vem driver dem till detta,
borde Du ha frågat Dig!

Och varnad, har Du sannerligen blivit.

Med br hälsningar!

S-E

s
May 21, 2008 - 7:20AM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

HaFo,

Hebr. 9:14 "..hur mycket mer skall
icke Kristi blod - DÅ HAN NU GENOM
EVIG ANDE har framburit sig själv
som ett felfritt offer åt Gud.."

"Då Han nu genom evig Ande", d.v.s. obruten, oförstörbar Ande, den Ande som ÄR, från evighet till evighet - d.v.s. Gud Själv/Ordet - och DÄRFÖR ALLTID DENSAMMA, ENE ANDE.

Detta är inte en slagsmålsfråga mellan bröder som vill leva rättfärdigt; d.v.s. i sanningen, utan en undervisningsfråga mellan renhjärtade bröder, syskon tron.

Där VAR OCH EN har något att komma
och bidra med!

Komma och bidra..

Med br hälsningar!
S-E

s
May 21, 2008 - 12:54PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Harry Forsgren, motstånd är motstånd oavsett vilka bevekelsegrunderna är: Du har uppenbarligen valt sida, och tillsammans med Dig - i motståndsfästet - står dem jag räknat upp m.fl.

Nu återstår bara, att låta framtiden utvisa vem av oss två som har gjort en rätt bedömning; och om Ditt föraktfulla uttalande om Den Ande som lett mig, och f.ö. uppenbarligen också, nätverket, är Nådens Ande eller inte.

D.v.s. om det är Guds Ande, Sanningens Ande, eller en själisk ande eller en ond ande, villoande med andra ord.

I Guds rike finns nämligen inte samtidigt både Ja och Nej. Gud - Guds Ande - är nämligen ingen förhandlare.

Med br hälsningar!
S-E

s
Jun 19, 2008 - 6:04AM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Läs gärna John Nilssons inlägg på bloggen Aletheia, under rubriken Ekman i Dagen. Nilsson hävdar att man kan vara så upptagen att jaga mörker att man tappar bort det egna ljuset: d.v.s. JESUS Kristus.

Jag håller med honom. Han skriver bla.: ”Den som fokuserar på Gud och Guds natur blir däremot belyst och Guds ljus avslöjar mörket utan behov av mänsklig nit.

Även fokus på mörker av motivet att avslöja mörkret kan bli en form av tillbedjan av mörkret. Detta är ingen kristen kallad till att göra. Guds väg för att avslöja mörker är en annan än den”.

m
Jun 19, 2008 - 6:52PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Man behöver inte fokusera på eller jaga mörker,för mörkret finns omkring en hela tiden ,världen är i den ondes våld,och ju mörkare det blir ,dessdå bättre och klarare syns och lyser ljuset.
Mörker och ljus är varandras motpoler .
Den troende människan är världens ljus och jordens salt och inte kan en stad döljas som ligger på ett berg.
En tynande veke däremot lyser inte starkt och knappast inte alls, och det beror inte på¨att man befinner sig i mörker ,utan det beror på att man tappat bort fokus " Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig" man har "tappat bort" ljuset Jesus Kristus och kan inte på samma vis avslöja mörkret men en tynande veke skall han, Jesus inte utsläcka.

Marija

m
Jun 22, 2008 - 12:24PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Det sägs att universum består av 98 % iskallt,kompakt mörker och tomrum.
I detta tomrum befinner sig i klar minoritet 2 % , ca 1 biljon galaxer med stjärnor lika många som sandkornen .
Och varje sandkorn ,stjärna ,hårstrå är räknade.

Mörkret, hur stort och vida mäktigt det än är,förmår inte släcka stjärnorna ,för stjärnorna lyser av eget bränsle, av sig själva. När bränslet än gång är slut slocknar så småningom stjärnan.

På samma sätt lyser Kristus i en troende människa, ty Kristus bor i eder . Att mätta sig med livets bröd som är Kristus ,att fylla på energi och bränsle med Guds Ord gör att den troende lyser som ett ljus i en dyster vildmark och skall så lysa till tidens slut när Morgonstjärnan uppenbarar sig.

Om man tappar bort det egna ljuset, är det ingen mening att skylla på mörkret , för det är inte mörkrets "fel" , utan felet är att man själv sett till att det egna ljuset slocknat.

" Betänk då varifrån du har fallit och bättra dig,och gör åter sådana gärningar,som du gjorde under din första tid.
Varom icke,skall jag komma över dig och skall flytta din ljusstake från dess plats, såfram du icke gör bättring."
Upp. 2:5

Marija

s
Jun 24, 2008 - 9:35AM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Marija, håller med till 100%. Jesu ögon må vara hur skarpa som helst, men det är kärleksögon med herdeglöd;

som inte ser på får och varg på samma sätt.


Nog har jag hört
predikas

om punkt ett
punkt två
och punkt
tre

men var är Mästaren JESUS
och folket, som fick Hans under se?!

Var är Hans kärlek och värme,
Hans sökande Herdeblick,

Hans läkande herdehänder
och jublet där

Han gick!?

Mvh

s
Jul 28, 2008 - 10:45PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Den 8/8 -08 inbjuder Jan Lindhe, Örebro, m.fl. till en konferens i Örebro sporthall; enligt ett uppdrag Lindhe säger sig fått från Gud: att samma dag som den olympiska elden tänds i Peking, skall han inbjuda till denna sammankomst, som enligt Guds tilltal till L. skall bli en nystart för Andens verk -och eld över vårt land.

Enligt information som jag fått, krävs ingen föranmälan, utan var och en betalar en konferensavgift om 100 kr vid ankomsten, som arrangörerna hoppas skall täcka omkostnaderna.

s
Sep 3, 2008 - 8:08AM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Det var utvecklingen inom kristenheten i Sverige av den typ som "brobyggardialogen", med sin konferens i Filadelfiakyrkan i Stockholm den 19-20 september i år, står för - som talarna i Kyrkomötet i Örebro den 26/4 i år, skarpt och dessutom KUNNIGT varnade för.

De planerade/tänkte sig, en forsättning av liknande konferenser på andra håll i vårt land, vilket det sannerligen finns skäl att hoppas på; att DE ORKAR MED en fortsatt strid mot de okulta krafter som infiltrerar kristenheten.

De varnade inte bara för olika rörelser med rötterna bl.a. i New Age, utan också för katolicismens villoläror.

Men mot dem valde - på den här debattsidan - en del goda syskon i Herren, att föra strid, genom att misstänkligöra en av arrangörerna, för ett okunnigt uttalande om förföraren Ulf Ekman. Den person det handlade om, Nils-Olov Nilsson, hade f.ö. enbart hand om de praktiska frågorna i konferensen; men som sammankallande stod -och står han ändå i "gapet till landets försvar" och behöver definitivt förböner mer än angrepp från trossyskon.

Skall ta kontakt med honom, och höra om fler konferenser är aktuella av samma slag som den i Örebro; återkommer med information här på sidan om så är fallet.

k
Feb 6, 2009 - 11:51PM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

S-E Sköld
Du skrev May 6th, 2008 - 7:40 PM om Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Att det är:

"synnerligen intressant att se med vilken frenesi man går till anfall, för några poitiva rader om sammankomsten i Örebro!
Den måste vara av en OERHÖRT STOR BETYDELSE, eftersom attackerna är så våldsamma -och man ödar så mycket kraft på den. Det bekräftar defintivt att det handlar om ett Guds verk; för Guds frälsningsverk är ALLTID omgivet av "Basans oxar", och dessa oxar/tjurar är inga mjukisar precis, utan har horn, hård panna och aggressivitet.
De är med andra ord, motsatsen till Jesu får. På det känns de lätt igen: det krävs inga uppenbarelser för att känna igen dem. Vem skiljer inte på får och oxar/tjurar?"

...

OCH:

Klart är, att alla som nu gaddat sig samman och går till attack mot den enkla, lilla och anspråkslösa träffen i Örebro, starkt bidragit till att ytterligare motivera mig, att helhjärtat stödja den; som det Guds verk den var/är!
Också Basans oxar har - här på sidan - bekräftat den; att den var/är ett Guds frälsningsverk, för vårt lands folk."

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hur går det med "Guds verk"/"Basans oxar" m.m.?

Tänk om man skulle årligen fråga dig om allt du påstår i Guds namn för att pröva om du är en Guds profet?

Bara en tanke som slog mig. Värt att pröva om inte annat.

k
Feb 7, 2009 - 10:53AM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Alltså jag är inte emot om mötet som sådant.

Utan om den har en så "OERHÖRT STOR BETYDELSE" som S-E påtvingar andra att den skulle ha.

Hur dår det med uppföljningen - nästa sammankomst?

s
Apr 14, 2009 - 1:15AM
Re: Kyrkomötet i Örebro den 26/4 2008

Okulta andar/verksamheter har infiltrerat kristenheten i vårt land. N-O Nilssons och några medstridsmän har offentligt tagit upp striden mot dessa krafter, bl.a. synligt uttryckt i "kyrkomötet i Örebro", i Elimkyrkan (pingst) förra året vid den här tiden.

Det är min förhoppning att de också orkar fortsätta, att i offentlig mening föra den kampen vidare: för den svenska kristenhetens skull: som sannerligen behöver "avlusas".

Ingen är "tvingad" att tro på behovet -och betydelsen av den kampen.

Anledningen till att kristenheten i Sverige "nedlusats" av okultism, är att lärarna "satt sig på profeternas/väktarnas stolar" och från den positionen - och i sin vilsenhet - inbjudit till Guds hus villoandar/villoläror/lärare, och skrivit fredsfördrag med sådana, samtidigt som de nogsamt sett till att hålla profeterna borta från sina revir.

1 2 3