1 2 3 4 5 6
Författare
Kommentar
View Entire Thread
h
Mar 6, 2007 - 3:41PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Problemet är ju inte här att man "tigger pengar", för det vet var människa att "verksamheten kostar".

Problemet är här att det sker genom manipulation, där man får människor att tro, att detta är pengar som, "ändå är en avgift man redan erlägger och som därmed lika gärna kan gå till Pingst."

Det är ovärdigt kristna människor att agera på ett så manipulerande sätt!!

Håller med S-E:

"Det är inte bristen på pengar som är problemet inom Pingströrelsen. Utan bristen på andligt 'Guld, silver och ädla stenar'."

Det största problemet för Pingst. är att man slutat lyssna till "väktarna på muren" och blivit tillgänglig för villfarelsen i trosförkunnelsen och katolicismen.

Och detta sker nu uppenbarligen, helt ofattbart nog, oemotsagt av rörelsens ledare!!

Därmed ställer man sig som rörelse "in i ledet" fram mot det "avfall" som ska möjliggöra antikrists inträde på arenan!

HaFo

s
Mar 16, 2007 - 11:43AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Gudsrikets största tillgångar på jorden är Anden och det Allmänna prästadömet! De prästadöme som i Bibeln kallas det "konungsliga", och även benämns som Kristusbrev, som är "kända och lästa av alla"..

Insamlingar brukar - åtminstone i vårt land - ge fler funktionärer och mindre av det allmänna prästadömet, som ju i huvudsak försörjer sig själva.

Dessa är - enligt min mening - en stor, outnyttjad tillgång för Guds rike på jorden: en tillgång som Gud själv vill ställa fram även i vår tid!

Min tro är, att detta Gudomliga prästerskap - som ju har sin grund i Guds egna tankar - kommer att vara avgörande för den väckelse som kommer över vårt land: det blir inte en "proffsväckelse" utan en "lekmannadito", enligt Biblisk förebild.

Gud handlar alltid i enlighet med Bibeln,
Sitt Eget Ord.

s
Mar 24, 2007 - 11:06AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Sten-Gunnar Hedin står på kommandobryggan, varifrån han (tillsammans med några till) leder flera tiotusentals människor:

om han är vilse - vilket han är - leder han därför (p.g.a. sin ställning) många människor fel, vilket dessutom får konsekvenser för mängder av människosjälar utanför de kristna leden, d.v.s. de ännu ofrälsta.

Detta är ingen bagatell! I så fall, en "bagatell" med evighetskonsekvenser.

--

Det är aldrig församlingarnas ensak vad som försigår där, d.v.s. bakom kyrkomurarna: det man gör där, eller underlåter att göra, får ALLTID konsekvenser för utomstående.

En avviken församling - avviken från Guds vilja - innebär en oskadliggjord/skadad räddningsbåt.

--

Det är hög tid, att de som låter sig ledas av Sten-Gunnar Hedin m.fl. reser sig upp och pekar på sjökartan, Guds Ord, vad som där "står skrivet" och förmanar honom, sig själva och andra att hålla sig till allt som där står!

"Förmana varandra" står det i Guds Ord, "så länge
det heter idag", så att ingen låter sig bedragas/vilseföras.

Men om den vilseförda har enbart ja-sägare omkring sig, vem skall då få fram en kursändring?

--

Är det Bibeln - Guds Ord - eller ledarna som skall leda Guds folk?! Det är frågan, även för oss som lever idag.

Därför måste också ledarna prövas mot Guds Ord.

--

Sanningen är den, att bakom varje titel döljer sig en Människa, även bakom religiösa titlar som pastor, präst, biskop, påve m.fl.

och vi alla Människor har det gemensamt, att vi är underställda Guds Ord och skall därför också prövas mot/inför Guds Ord och vi uppmanas f.ö. av Ordet själv, att ständigt pröva oss själva:

Inför vadå? Inför Guds Ord,
och inte inför vad vi eller andra tycker!

j
Mar 24, 2007 - 11:14AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Jag får tyvärr säga att det är dina insändare som oftast saknar verklighetsgrund. Det är alltid fel att smutskasta och förnedra andra människor. Hade jag skrivit så om någon av er hade Harry poppat upp och talat om etik, etikett, finkänslighet m.m.

Men nu är det du som säger så och då poppar han inte upp.

s
Mar 24, 2007 - 11:20AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Att varna för sådana som för människorna vilse, är aldrig att smutskasta.

s
Mar 25, 2007 - 8:09AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Uppsala livets ords lära om Jesus, är en falsk lära; d.v.s. i förhållande till vad Guds Ord lär, likaså katolicismen:

Det innebär att Sanningens Ande, Guds Ande, inte står i dem: utan en lögnens ande. De är m.a.o. lögnläror båda (men så har de också funnit varandra "på gamla dar").

--

Den som befrämjar någon av dem, befrämjar lögnens spridning i landet; oberoende av vilka motiv man menar sig ha.

En av dem, som befrämjar dessa - och därmed lögnen - är pingströrelsens Sten-Gunnar Hedin och de gör f.ö. också de flesta, för att inte säga alla, övriga "toppledarna" inom svensk kristenhet.

Sten-Gunnar har f.ö. aktivt verkat
som "dörröppnare" för dem.

s
Mar 25, 2007 - 10:41AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

"Jag uppmanar dig allvarligt
inför Gud och Kristus Jesus,
inför honom som skall döma
levande och döda,

jag uppmanar dig
vid hans tillkommelse
och hans rike:

Predika Ordet, träd upp
i tid och otid, bestraffa,
tillrättavisa,
förmana med allt tålamod
och med undervisning
i alla stycken.

Ty den tid kommer,
då de inte längre skall fördra
den SUNDA LÄRAN utan efter
sina egna begärelser
skall samla lärare hoptals
alltefter som det kliar dem i öronen,

en tid då de skall vända sina öron
från sanningen, och i stället vända
sig till fabler.

Men du, var nykter i allting.."

--

När det gäller "den sunda läran", kan man bara
utröna om någon har den sunda läran med sig,
bär fram den,

genom att jämföra/pröva det som sägs eller skrivs
mot Guds profeters och Jesu -och Hans apostlars undervisning, och inte på något annat sätt.

--

T.ex. inte genom huruvida under och tecken sker i anknytning till det som undervisas.

"Den Gud har sänt, talar Guds Ord", gäller för oss även idag, och "inte utanför vad skrivet är", likaså.

D.v.s. Guds Ord har gällande kraft,
nu som förr.

--

Och väl den som tar vara på det Ordet och inte låter någon bedra sig med sådant som inte ryms innanför Bibelns undervisning.

Bedras av sådana som tvärt om strävar efter att flytta gränspålarna.

Och sådana är det gott om i dag.

Så att de som Gud satt att vaka över pålarna
har ett idogt och många gånger krävande arbete.

--

Men deras lön skall bli stor,
den dagen då Gud dömer över levande och döda

och över vars och ens livsverk.

Här handlar det inte
om kortsiktiga
segrar.

s
Mar 26, 2007 - 5:41AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Det som kan förväntas av en Ordets förvaltare,
en Ordets tjänare, är att en sådan är en Ordets görare och inte bara dess hörare,

att han/hon ger Människorna det rena, oförfalskade Ordet, utan inblandning av för Bibeln främmande läror,

och avslöjar/pekar ut alla falsarier, sådana läror som påstås vara Guds Ord, men inte är det:

D.v.s. hjälper Människorna att genomskåda,
avslöja, för att undvika, de villoförande
lärorna.

Det är att vara en "Ordets förvaltare"
och en "Ordets tjänare".

--

Om man inte pekar ut, avslöjar, i förhållande till Bibeln falska läror och dess apostlar, trots att man vet att det är falska, handlar det oftast om andlig vänskapskorruption.

Och det tillhör inte en Ordets tjänare
och förvaltare att vara korrumperad;

att sätta någons vänskap högre,
än Guds vänskap.

--

En förvaltares uppgift är att vara trogen Den
som kallade -och satte honom till förvaltarskap:

d.v.s. Gud själv.

j
Mar 26, 2007 - 2:51PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Sköld skriver "Att varna för sådana som för människorna vilse, är aldrig att smutskasta."

Så försöker många två sig rena. Men det skall ske att det kommer folk till Jesus och säger Herre, Herre.. Men Jesus motade bort dem. Han kände dem inte.

s
Mar 26, 2007 - 7:19PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Skulle kunna hålla ett bibelstudium för Dig, under temat hur man enligt Guds Ord förhåller sig till villolärare; men finner det totalt meningslöst,

därför att "det som står skrivet" uppenbarligen inte har någon som helst relevans hos Dig: det finns helt enkelt ingen jordmån för det, inom Dig.

Det är att kasta pärlor där de definitivt
inte hör hemma!

--

Bibelordet Du citerade riktade JESUS till sådana som menat sig förkunnat Hans Ord och gjort under och tecken i Hans Namn.

j
Mar 26, 2007 - 7:28PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Sköld skriver "Skulle kunna hålla ett bibelstudium för Dig, under temat hur man enligt Guds Ord förhåller sig till villolärare; men finner det totalt meningslöst,..."

Ja, det är meningslöst. Här är vi helt överens. Men inte pga att jag inte vill lyssna, vilket du illivlligt antyder, utan pga att du antagligen själv är en villolärare.

s
Mar 26, 2007 - 10:08PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Jag har aldrig påstått att Du "inte vill lyssna".

I Bibeln står det att "den som har öron han hör",
och saknas de, så "hör" man inte,

även om man vill.

s
Mar 27, 2007 - 7:29AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Skulle f.ö. kunna tänka mig, att Du lekt så länge med Guds Ord (lättsinnigt gått i strid mot Det), att Du förlorat Din andliga hörsel: d.v.s. Din andliga urskillningsförmåga.

För jag tror att Du ägt den; jag minns karaktären
i Dina första inlägg.

j
Mar 27, 2007 - 9:18AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Jo, Sköld. Jag har öron att höra med. Men jag ser ingen mening i att lyssna på ditt bibelstudium du tänkte hålla för mig. Jag köper hellre någon undervisnings-CD ifrån Arken och lyssnar på.

s
Mar 27, 2007 - 9:37AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Du kan läsa inlägget av SL Blomqvist, under rubriken "Laglöshet eller kärlek till sanningen".

j
Mar 27, 2007 - 10:55AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Vänligen, läs det själv.
/J-sson

h
Mar 27, 2007 - 8:56PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Ang. Hedin som nämnts under detta ämne och som vissa tycker är "alldeles på tok", så vill jag bara säga att Hedin själv har ebjudits möjlighet, att här "gå i svaromål" och själv uttrycka var han står för, kring katolicismen, trosförkunnelsen och vad han egentligen nu håller på med.

Men härförleden, så avböjde han (på "den tidigare Gästboken") detta erbjudande, utan menade att de som ville tala med honom, kunde "få audiens" (min tolkning), att göra det efter ngt av de möten som han deltar i!!

Människor ska alltså "jaga honom" och kanske få en "samtalsstund", kring var han egentligen står efter ngt av hans möten! (Varför stiger inte "eliten" ner och verkligen möter "gräsrötterna"?

Nå, vill han inte på en hemsida "träda fram i ljuset", var han verkligen står och håller på med, så rättar det ju inte precis ut de frågetecken , som han omges med.

Själv skulle jag knappast använda "Skölds vokabulär" kring Hedin. Men kanske har Sköld haft mer "personlig kontakt" med hedin än vad jag haft och finner fog för dessa "vassa ord"?
--
Själv har jag haft mailkontakt med Hedin och finner honom vara en människa, som egentligen vill väl och har "ett gott välmenande hjärta".

Är intelligent, vältalig och välmenande och verkligen vill bidra till "att vinna världen för Kristus" och är mån om och bryr sig om människor.

Men som dock, inte alls räcker till för den position han idag har, uan att han fallit till föga för "lobbyingen" från både trosförkunnelsens och katolicismens förträdare och inte heler ser allvaret i dessa förförelser! Och därmed blir ett led i "avfallet" på den kristna arenan. (så ser jag det)

Jag har försökt att få honom att deklarera var han egentligen står. Men lika svårt som det var att få honom att göra det här på hemsidan, var det i personliga mail!

Om det sen handlar, om att han egentligen inte vet själv var han står (?), eller handlar om
"maskering", eller "feghet", för att inte "komma i kollition" med sin "position", vet jag inte.

Men det hade onekligen varit klokt av honom och befriande för alla som undrar, om han gett klara besked var han egentligen står.
---
När han får den uppmaningen (och jag vet att det är många som varnat honom och försökt få honom att deklarera var han står), så hänvisar han till att han sagt det i boken tillsammans med Aborrelius (en villolärare!) Vad säger det om hans klarsynthet?

Inte kan man påstå att Hedin, med all sin vällovlighet, omsorg om människor och fina personlighet, verkligen rätat ut de frågetecken, som nog tyvärr, ur andlig synvinkel, bör ställas kring den position, som Pingsts ledare, som han nu intar!

Han är som sagt personligen inbjuden att ge klarhet här på sidan, men har avböjt!

Den som "klankar" på Skölds uttalanden (även om jag själv inte vill uttala mig med de orden) om Hedin, bör kanske själv först ta kontakt med Hedin och ta reda på var han egentligen står.

HaFo

s
Mar 27, 2007 - 11:03PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Möjligen kan man uttrycka sig så,
att sanningen är "vass",

själv skulle jag inte
göra det.

s
Mar 28, 2007 - 7:44AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Sten-Gunnar Hedin har - i sin egenskap av "toppledare" inom Pingströrelsen - lett
Pingströrelsen bort från Andens väg,

som hans fäder, med Lewi Pethrus i spetsen, byggt enligt Jesu apostlars mönsterbild,

och in på kyrkosystemens väg.

--

Till det kommer, att han i sitt andligt blinda tillstånd samarbetar med uppenbara villolärare; och därigenom, enligt Guds Ord, gör sig (och övriga som följer efter honom) delaktig i dessas "onda gärningar",

d.v.s. att sprida villoläror i Sverige.

--

Den plattform varifrån Lewi Pethrus verkade och varifrån han byggde upp Pingströrelsen i enlighet med apostlarnas mönsterbild, har nu genom bl.a. Sten-Gunnar Hedins försorg blivit ett samfund som är medlem i riksorganisationen Pingst ffs.

Ett dubbelt ok har lagts på den.

s
Apr 3, 2007 - 5:57AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Ulf Ekman är en av talarna på årets Nyhemsvecka:
så blir det när andligt blinda går bakom -och håller i varandra.

När blinda leder blinda.

s
Apr 3, 2007 - 6:10AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Den som såg Existens med Ulf Ekman, såg där en andlig ledare, Ulf Ekman, som slingrade sig som en mask på kroken, när han fick frågor som var obekväma för honom.

Ja, han t.o.m. ljög för att rädda sitt skinn, vilket naturligtvis inte gjorde hans sak bättre.

--

Vem som helst med lite andlig bedömningsförmåga, inser att här hade man att göra med en person som definitivt inte - som han själv menar - är fylld av Sanningens Ande, tvärt om.

Vad Ulf Ekman gjorde, var att ge lögnen, och slingrandet ett ansikte.


JESUS säger: "När han kommer,
som är sanningens Ande,
då skall han leda er fram
till hela sanningen."

--

Pingströrelsens nuvarande "högsta" ledarskap har fördärvat fädernas mark, flyttat Guds råstenar, och är nu som bäst i full färd med att så in sina -och fädernas marker med ogräs, som de hämtar från falska apostlar och villoförkunnare.

Det är hög tid för Guds luttringseld: att Han som äger församlingarna, som gett Sitt liv och Sitt blod för dem, kommer och "noga rensar sin loge".

s
Apr 3, 2007 - 6:16AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

När kommer f.ö. mariaförkunnaren och okultisten Anders Arborelius för att predika på Pingströrelsens stora sommarkonferens i Nyhem?!

Sten-Gunnar Hedin är väl inte nöjd förrän så sker?

s
Apr 3, 2007 - 9:06AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Det Sten-Gunnar Hedin och andra samfundsledare i vårt land, inte lyckats med; att avslöja Ulf Ekmans falskhet,

den visade han egentligen själv upp i TV-programmet Existens, till allmänt beskådande.

Där lämnade han ett av de värdefullaste bidragen, till att avslöja hur falsk han är; vilka krafter som verkar i -och genom honom.

--

För alla som såg det TV-programmet, borde denna hans falskhet vara helt uppenbarad: ja, klarlagd. Då Sanningens Ande aldrig far med lögn.

Sanningens tal är - enligt JESUS - "ja, ja eller nej, nej", och allt därutöver kommer från det onda, från den Onde.

Det trädet har m.a.o. inte sina rötter i Gud! Och därför blir frukten därefter, lika slingrig som den ursprunglige upphovsmannens, Ormens!

--

"Låt ingen bedra er", säger JESUS, Bibelns JESUS.
Ordet som blev kött. Sanningen Själv. För bedragarna är många, säger Han också. Bibeln, Guds Ord, visar vilka dessa är. Bibelns, Guds Ords, ljus avslöjar dem.

Håll därför stadigt fast vid det fasta Ordet!

Låt Det vägleda dig, ända fram till målet: Himlen. Då skall ingenting bli dig till fall. Och inget få makt över dig, då ljuset alltid är starkare än mörkret och mörkret flyr för det;

som lögnen flyr sanningen.

h
Apr 3, 2007 - 4:42PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Jag reagerade också väldigt starkt på Ekmans manipulativa beteende, dubbla budskap och direkta lögner i programmet Existens.

Märkligt att denne man så lyckas dupera de andliga ledarna, att de inte ser vad karln sysslar med.

Endast ledare, som saknar både läromässig insikt att skilja mellan andar och saknar gåvan att skilja mellan andar och inte känner av falskheten i den ande som ligger bakom ett framförande likt det Ekman nu gjorde, kan inbjuda honom till att tala på Nyhemsveckan!
----
När jag såg på "Existens" och intervjun med Ekman, så var det intressant se hur han ständigt ljög.

Frågor ställdes till honom om vad han sagt. När han förnekade det, så hade man samtidigt svart på vitt i rutan av citat eller spelade upp tidigare band av Ekman.

På frågan om man förändrats, så hade han bara manipulativa ord at komma med om hur de ändrats genom att växa etc.

Men på konkret fråga kring om de ändrat sig läromässigt, så uttryckte han precis som förut att det hade de inte.

(För hur skulle det se ut om han ändrat sig läromässigt, från de läror han direktförmedlade från Gud då, om det hade förändrats!

Hur skulle det då vara trovärdigt idag, när han säger sig tala direkt från Gud. Skulle då Gud ha ändrat sig?? Ekman är smartare än så!!)

Han tillfrågades om hur han såg på alla som farit illa i spåren av hans verksamhet. Det svar han egentligen gav var att det var mycket "massmedias fel" och att de som "farit illa" hade sig själva att skylla, eftersom de inte kunde ta emot hans undervisning.

Vilken människortyp är det som agerar på det viset?
---
När det kommer en verklig förändring hos Ekman med uppgörelse med alla som farit illa och han säger att han läromässigt tidigarede förmedlade villfarelse, när han sade sig tala från Gud.

När han i ånger och förtvivlan och i ödmjukhet klart lägger fram, utan manipulativa termer, för att bara "duga åt alla håll", klart delger sitt avståndstagande från trosförkunnelsen, katolicismen och deras företrädare.

När han klart utan manipulativa ord (för att passa in i alla sammanhang som världsapostel), klart delger vem Jesus ÄR och betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och pekar på hur det blir förvanskat i trosförkunnelsen och katolicismen.

Ja, då ska jag börja tro på en förändring hos Ekman och LO!!

Men tyvärr är det nog så att den förändringen knappast kommer, utan istället är det de andliga ledarna i övriga kristenheten som förblindas av hans dupering och manipulation. För att en avfallen kristenhet ska kunna träda fram och hälsa antikrist välkommen som Kristus.

Och detta under sken av väckelse, enhet, evangelisation och misssion.

HaFo

s
Apr 4, 2007 - 7:41AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

När det kristna ledarskapet i Sverige nu låtit en man som Ulf Ekman dupera sig som skett, är det samtidigt en indikator på hur det står till med dem själva.

Om man - som dem - inte vill tro Skrifterna, och pröva honom i ljuset av Guds Ord, och inte heller har andebedömningens utrustning, som de ju tydligen saknar,

så gav ju TV programmet Existens både ord och bild åt Ulf Ekmans falskhet och förljugenhet.

--

En person som f.ö. lyckats svänga 180 grader i sin syn på katolicismen många, okulta irrläror, och nu marknadsför dem, vilket också f.ö. Sten-Gunnar Hedin gjort -och gör å pingströrelsens vägnar,

kan man ju utan överdrift kalla vindflöjel, eller någon som drivs av "varje vindkast i läran".

--

Det har gått så långt i vårt land vad gäller villolärornas utbredande INOM kristenheten,
att den som vill slippa inflytande från denna livsfarliga ohyra snart tvingas lämna lägren
och bli "privatreligiös", om inte annat så för de unga släktenas skull. För vem vill ha sina barn uppfyllda med villoandar och villoläror?!

När ledarna sover och den som säger någonting emot utvecklingen får en massa "hundvalpar" gläfsande i hälarna.

--

De som nu i år ser sina ungdomar åka till Nyhem, bör vara klara över att där samlas villoandarna i år, mer än någon gång tidigare.

I en tid som föregår Jesu återkomst, och om vilken tid JESUS särskilt varnat för villoandar och villoläror och uppmanat Sitt folk att vara synnerligen vaksamma, för att inte bli bedragna;

då falskmynten kommer att vara så skickligt gjorda, att de kan bedra "jämväl de utvalda".

I den tiden öppnar nu de andliga ledarna i svensk kristenhet för allsköns bråte, bara de som företräder bråtet använder namnet Jesus.

Man inbjuder alla slags vargar i fårakläder välkomna in i fårafållan. Usla herdar, är bara förnamnet på sådant ledarskap!

s
Apr 4, 2007 - 8:24AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Det Guds Ord kräver av en "Ordets förvaltare" är att en sådan troget håller sig till Ordet, vad gäller såväl ord som handling:

d.v.s. att man bedömer läror utifrån det "som står skrivet" och bemöter villoläror på det sätt som Guds Ord lär.

s
Apr 4, 2007 - 8:33AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Om man nu inte - som ledarna uppenbarligen inte gör - bryr sig om fårens bästa så pass att man ser till att de får oförfalskad mat; oförfalskat Guds Ord,

och vakar över dem,
så att inte rovdjur kommer åt dem,

vad är det då som driver herdarna?

Är det kärleken till den materiella, jordiska, lönen,
som lejda herdar?

s
Apr 11, 2007 - 11:57AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

"Väckelsen" kommer Ordets väg till vårt land.

Inte sammanblandningarnas väg; blandning mellan ljus och mörker, mellan sant och falskt, mellan Guds tal och Ormens tal:

utan ÅTSKILLNADENS väg.

Det är heller inte så, att väckelsen kommer som ett resultat av god ekonomi och bra organisation, med många anställda funktionärer.

Väckelsen är ett Andens verk, med Guds Ord som redskap. D.v.s. "Ordets svärd".

Och Det Ordet verkar Han - som ÄR Ordet - genom många enkla lärjungars mun, och handlingar.

På det sättet, och på den vägen, kommer "Turturduvans röst" återigen bli hörd i vårt land.

--

Men många finns som inte vill betala det pris, som detta - denna sanktion från himlen - kostar, utan vill gå enklare vägar, genvägar.

Men den tid kommer, även i vårt land, när det återigen skall märkas skillnaden mellan dem som tjänar Gud, i Ande och Sanning, och dem som inte gör det.

s
Apr 11, 2007 - 3:35PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Pingstledarna - och f.ö. också andra samfundsledare i vårt land - tycks tro, att om man blandar Guds Ord med villoläror, så får man fram en brygd som ger andlig läkedom -och hälsa till vårt folk; d.v.s. "väckelse" i vårt land.

Sådant kallas i Guds Ord, att flytta gränsrösen; d.v.s. att vidga Guds rikes gränser genom att flytta gränsstenarna och därigenom försöka få med sådana områden som den Onde redan ockuperar:

d.v.s. ockulta inslag.

--

Nyhemsveckans talarlista är ett exempel på det; Hedins och Arborelius samförstånd -och samarbete ett annat.

Vi lever således i en tid, när detta förhållande är synligt för blotta ögat, d.v.s. med våra kroppsliga ögon.

Men inte ens det tycks hjälpa.
Vad återstår då?

s
Apr 15, 2007 - 7:16AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Till årets Nyhemsvecka har de ansvariga inbjudit "främmande eld" att inta talarstolen.

Sådan eld har även tidigare, på biblisk tid, tänts inom Gudsrikets område, och de har - för de inblandade - slutat mer än illa.

Gud själv har stigit in på arenan och skipat rätt: åtskilt det som är Hans från det som inte är Hans.

M.a.o. återställt gränsstenarna
till deras rätta plats.

h
Apr 15, 2007 - 9:11PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Håller med Dig S-E. Att se talarlistan på nyhem är en "ren katastrof".

Jag blir särskilt beklämd, eftersom Pastor Per - Åke Enström, som är den som nu har ansvar för Nyhemsveckan, är den som "döpte mig till Kristus"!.

Hur har han kunnat bli så blind nu, som var så klar då!!????
---
Jag finner ingen annan förklaring, än att ska profetian om "avfallet", som ska möjliggöra antikrists inträde på arenan, kunna ske, så måste ju de andliga ledarna bli blinda och vilseföra "fåren"!!!!!!!
---
Men "Herren känner de sina". De som "har öron till att höra", kommer inte att låta sig vilseföras. Inte ens genom de "tecken och under som ska förvilla jämväl de utvalda".
---
Det kommer alltid att finnas människor, som mitt igenom avfallet, pekar på vem Jesus ÄR, betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset och hur det alltmer blir förvanskat idag på den andliga arenan.

Kanske kommer en del av dem att få ge sitt liv, i den "sanna väckelsen".

Men de kommer inte att kunna vara tysta, utan drivna av Den Helige Ande, kommer de att ropa ut sanningen om Vem Jesus ÄR, betydelsen av offret av Kristi persons kropp och blod på korset.

De kommer inte att kunna låta bli, att fortsätta som,
"väktare på muren", att varna för det avfall som idag sker.
---
Något som idag kanske sker, främst genom trosförkunnelsen och katolicismen och den villfarelsens ande som ligger bakom dessa företeelser på den andliga arenan.
---
Det gör mig så ont, att den rörelse, som gett mig så mycket, Pingströrelsen, nu genom sina andliga ledare, helt "tappat kompassen" och blivit så vilse,
i ett bejakande av trosförkunnelsen och katolicismen och dess företrädare!

Men inte desto mindre måste jag vara Gud trogen och peka vad som händer just nu inom Pingst. Det är inget annat än ett avfall, som ska möjliggöra antikrists inträde på den andliga arenan!

HaFo

s
Apr 16, 2007 - 6:01AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Om man vägrar låta sig ledas av Guds Ord ljus - utan beter sig som att man trodde sig ha ett högre ljus inne i sin egen hjärna - och inte heller lyssnar till Guds väktares varningar, då hamnar man där Pingströrelsens ledarskap nu hamnat:

vid sidan av vägen.

--

Nyhemsveckan började i Kölingared, som en böne, faste -och bibelstudievecka; då man rannsakade Skrifterna, för att där kunna finna Guds Ords väg,
för den då unga Pingströrelsen.

Upp. 2:5 "Betänk då varifrån du har fallit,
och bättra dig, och gör åter sådana gärningar
som du gjorde under din första tid."

s
Apr 16, 2007 - 7:54AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Det är ju illa - och kanske något av ett ödets ironi - att kungen av Sverige kommer till Nyhem just i den tid, när Pingst "högsta" ledarskap svikit sin egen, evige konung, Konungarnas konung, på en rad viktiga områden.

Framförallt när det gäller att vaka över Guds hjord, köpt med Jesu dyrbara blod, så att inte falska apostlar och villolärare får chansen att komma in och förgifta den med sina ormgift.

--

Nu har man ju t.o.m. inbjudit en av landets främsta giftblandare att tala i veckan.

Så när kungen och drottningen av Sverige kommer till Nyhem, råder det ett allt annat än gott tillstånd i den 100-åriga, stolta rörelsen.

Därför finns det egentligen ingenting att fira,
bara att sörja.

--

Det är tid för "rörelsens" främsta ledarskap, att köpa Jesu ögonsalva, enligt Upp. 3:18, för att kunna se; bl.a. kunna urskilja vad som är varg och vad som är får.

Ett synnerligen grundläggande seende för den som är herde för Guds hjord, för Jesu dyrköpta får.

--

Det går någon som Bibeln även beskriver "som ett rytande lejon" omkring den, och han är synnerligen intresserad av Jesu får!

Han jagar både dag och natt, d.v.s. under samma tid som rörelsens blinda herdar och herrar sover.

s
Apr 18, 2007 - 10:35AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

De som är kallade och insatta att leda Guds -och Jesu får till Jesu grönskande, giftfria ängar och till Hans klara, ogrumlade vattenkällor,

i Jesu och Hans apostlars efterföljd,

leder nu i stället Guds dyrköpta får in i villolärors och villoandars träskmarker,

och tycks tro, eller föreställa sig, att fårens ägare "ser mellan fingrarna" med det.

Men det gör Han inte. Det har Han aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra: det vittnar Bibeln - Guds Ord - om, för var och en som vill -och kan läsa innantill.

s
Apr 18, 2007 - 2:11PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Det är huvudet Kristus som skall styra Guds församling på jorden, och inget huvud jämte Honom.

Och vad Han vill med Sin församling, som är Hans kropp på jorden, det kan vi finna i Guds Ord, i Bibeln.

Där står skrivet hur den kroppen är uppbyggd, hur den skall styras/ledas och hur den skall göra Jesu gärningar på jorden:

göra JESUS känd!

Och det som är möjligt för Gud, är möjligt för den kroppen; om den är uppbyggd på apostlarnas och profeternas grundvalar/undervisning,

där JESUS Själv är "hörnstenen", det sammanhållande riktmärket.

s
Apr 21, 2007 - 10:46AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

De som kallar -och ställer fram villolärare i Nyhemsveckans talarstol,

gör sig därmed delaktiga i deras "onda gärningar";
att sprida villosådd - villoläror - över vårt land
och till vårt lands folk.

--

Vad säger Bibeln - Guds Ord - om den sortens gärningar: att förföra Människorna, sådana som tror på Bibelns JESUS KRISTUS och övriga.

Matt. 18:7 "Ve världen för
förförelsers skull!

Förförelser måste ju komma;
men ve den människan,
genom vilken förförelsen kommer!"


Andra Joh. brev 8-11 "Ta er tillvara,
så att ni inte förlorar det som vi
med vårt arbete uträttat hos er,
utan får full lön.

Var och en som går så framåt
att han inte förblir
i KRISTI LÄRA, han har inte Gud;
den som förblir i den LÄRAN,
han har både Fadern och Sonen.

Om någon kommer TILL ER
och inte har den läran med sig,
så ta inte emot honom i era hus
och hälsa honom inte.

Ty den som hälsar honom,
han gör sig delaktig
i hans onda gärningar."

--

Nu i sommar är det tänkt att en person, Ulf Ekman, som länge predikat villoläror för vårt lands kristenhet och för vårt lands folk i övrig, skall stå i Nyhemsveckans talarstol;

ditkallad av Pingströrelsens blinda herdar och ledare.

--

Enligt Jesu Ord i Matt. 5:23-26 är det Ulf E:s - och oss alla andras - uppgift att, innan han eller vi gör altartjänst göra upp med sådana man förfördelat på det ena eller andra sättet.

Nu har Ulf Ekman lämnat skadade Jesu får efter sig, som en följd av in villoförkunnelse; och hans främsta uppgift är därför - enligt Jesu egna Ord/LÄRA - att klara upp sina mellanhavande med dem,

innan han äntrar Nyhemsveckans talarstol, eller någon annan talarstol, under föregivande, att han står där som en Jesu Kristi tjänare:

som en Jesu Kristi representant.

Men den kan inte vara Kristi tjänar, Jesu apostel och sändebud, som inte åtlyder Jesu Ord. Och de som kallar honom gör följaktligen inte heller de Jesu tjänst/vilja beträffande Ulf Ekman:

de skulle i stället allvarligt tillrättavisa och förmana honom och varna Människorna för honom; så länge han inte - i enlighet med Jesu Ord - gjort upp med dem som ligger bakom honom; d.v.s. slagna får i spåren av hans villoförkunnelse.

Om han nu själv - som vissa påstår att han gjort, dock inte han själv - lämnat sin tidigare förkunnelse, då borde han vara intresserad av att hjälpa andra som tidigare trott på hans falska undervisning,

så att också de kan komma fram till den nya insikt i Guds Ord, som en del nu menar att han fått.

Men sanningen angående den insikten, är att han nu allierat sig med katolska kyrkans skökosystem och villoläror, som bl.a. innehåller bön till döda och en mariagestalt som inte finns något som helst stöd i Bibeln för,

och som sägs fungera som en förebedjerska inför Förebedjaren själv, INFÖR JESUS KRISTUS.

M.a.o. ren rappakalja, eller svammel,
eller fabler.

Och det är det, därför att de lärorna saknar stöd i Skriften.

--

Vad sänder det f.ö. för signaler till de får som ligger skadade vid vägen, där Ulf Ekman gått fram, att nu kalla honom att predika i Nyhem?!

Själv anser jag att det är ett öppet hån mot dem.

s
Apr 22, 2007 - 6:53AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Apg. 20:26-36 "Jag betygar för er nu i dag,
att jag inte bär skuld för någons blod.

Ty jag har inte undandragit mig,
att för er förkunna allt Guds rådslut.

Så ha nu akt på er själva och på hela den hjord,
som den Helige Ande satt er att vara föreståndare i,
till att vara herdar för Guds församling,
som han har vunnit med sitt eget blod.

Jag vet, att sedan jag skilts från er,
svåra ulvar skall komma in bland er och de
skall inte skona hjorden.

Ja, bland er själva skall män uppträda,
som talar vad förvänt är för att locka lärjungarna att följa sig.

Vaka därför och kom ihåg, att jag under tre års tid,
natt och dag, oavlåtligen under tårar har förmanat
var och en särskilt av er.

Och nu anbefaller jag er åt Gud och hans nådesord,
åt honom som förmår uppbygga er och ge åt er arvedel
bland alla som är helgade.

Silver och guld eller kläder har jag inte begärt av någon. Ni vet själva, att dessa mina händer har gjort tjänst för att skaffa nödvändigt uppehälle, åt mig och åt dem som har varit med mig.

I allt har jag genom mitt föredöme visat er, att man genom eget arbete bör ta sig an de svaga och komma ihåg Herren Jesu ord, hur han själv sade: "Saligare är att ge, än att ta".

När han hade sagt detta, föll han ned på sina knän och bad med dem alla."


1 Pet. 5:2-4 "Var herdar för Guds hjord, som ni har i er vård; var det inte av tvång, utan av fri vilja, inte för vinnings skull, utan med villigt hjärta.

Uppträd inte som herrar över era församlingar,
utan bli föredömen för hjorden.

Då skall ni, när Överherden uppenbaras, få en segerkrans som aldrig vissnar."

s
Apr 22, 2007 - 6:54AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Jes. 3:12 "Mitt folks ledare för dig vilse
och fördärvar den väg som du skulle gå."

s
Apr 22, 2007 - 8:32AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

På smygvägar; pingstförsamlingarnas m.fl. bakdörrar, genom videoband, böcker och annat, har Ulf Ekman under lång tid lyckats komma in bland fåren med sin villolära; sin draksådd,

men nu bjuds han in genom huvudentrén, av pingströrelsens egna blinda och sovande herdar.


Jes. 56:10-11 "Väktarna är allasammans
blinda, de har inget förstånd; de är
allasammans stumma hundar, som inte
kan skälla; de ligger och drömmer.

Ja, sådana människor är herdar, dessa som
intet kunna förstå!

De vill allasammans vandra sin egen väg;
var och en söker sin egen vinning,
alla, så många de är."


Snart är det väl också dags för katolicismens villoläror och dess främsta företrädare i landet, Anders Arborelius, att göra entré genom huvuddörren;
med benägen hjälp och bistånd av rörelsens
huvudherde, Sten-Gunnar Hedin.

Det arbetet - att få också den villoläran in i Pingst - pågår redan och sedan en tid, för fullt. Hedin sparar inga ansträngningar för att lyckas med också det projektet.

Och Guds varningar lyssnar han inte till!

Och tydligen ingen annan heller,
av rörelsens herdar: "så många de är."

j
Apr 22, 2007 - 6:23PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Det innebär väl att vi skall sluta att gå till "kyrkan"?

s
Apr 22, 2007 - 9:56PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Att vara församlingsherde är att i viss mening ha hand om -och ansvar för, andra Människors eviga själar
och ett sådant arbete kan bara utföras, på rätt sätt, genom att herden i alla stycken följer Guds Ord, som Noa när han byggde frälsningsarken och Mose när han byggde GT-församlingen,

och dessutom ställer sig själv i Guds Ords ljus.

Det är f.ö. det tyngsta ansvar en Människa kan ha på jorden; att ha ansvar för andras eviga själar: köpta med Jesu blod, Lammets blod.

s
Apr 23, 2007 - 5:27AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Den enkla - och borde vara självklara -
sanningen är den; att en andlig ledare som inte efterföljer Guds Ord, den skall man vägra efterfölja,

den skall man i stället allvarligt tillrättavisa;

och helst göra med en sådan som apostlarna gjorde med Apollos: de "tog honom till sig och undervisade honom grundligare i skrifterna", varefter han "blev till stor välsignelse för församlingen".

Men det förutsätter, att vederbörande vill höra "vad som står skrivet" och när det gäller Sten-Gunnar Hedin och några övriga "ledande bröder" inom Pingst, så har jag inte längre några illusioner vad gäller deras vilja att lyssna,

utan nu handlar det om att varna andra för deras väg.

s
Apr 23, 2007 - 5:28PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Kristenhetens/lärjungarnas enhet - den JESUS beder om - börjar inte med att ledare från olika kristna samfund och kyrkor, skriver fredsfördrag med varandra, och däribland med villolärare och falska apostlar som kommer till gemenskapen med uppenbara villoläror och därmed villoandar.

Kristen enhet är en Andens enhet, med "kärlekens sammanhållande band" som "kitt", och den bygger på hjärtans enhet, som i sin tur bygger på hjärtans renhet, "sanning i hjärtegrunden".

Om inte sanning i hjärtegrunden finns, då trivs inte Andens "duva" där, och ett sådant hjärta, som inte Anden trivs i, kan inte förenas - på ett andlig sätt - med andras andliga, rena hjärtan; men däremot organiseras samman med i princip vem som helst.

Även med Ormen. Det är därför denne är så mån om organiserad enhet; falsk enhet m.a.o. s.k. ekumenik. Han vet, att då får även han vara med, mitt ibland Guds utvalda folk (ja t.o.m. ibland få inta hedersplatsen) och genom den organiserade enheten få bättre och bättre möjlighet att sprida sitt gift, sin draksådd in i kristenheten.

j
Apr 23, 2007 - 7:22PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Jag tror du tänker och "känner efter" för mycket, SE. Ta en promenad ute i skogen. Det gör gott och "rensar" hjärnan.

s
Apr 23, 2007 - 10:13PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Har Du någonting i sak att säga mot det jag skrivit, J-sson, så säg det.

s
Apr 24, 2007 - 11:08AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

En byggmästare bygger alltid med de material han har, han kan inte bygga med någonting annat. En tid – i Kiruna stads början – fanns det bara tomma dynamitlådor att bygga bostäder med, och följdaktligen gjorde man det.

Dynamiten var borta, men lådorna fanns kvar.
Men berggrunden var då densamma som nu.

Pingströrelsens "ledande bröder" förstår inte vad den menar, som säger sig inte tillfreds med det bygge som pågår, som de är i färd att med all flit uppföra;

det arbetar ju på så mycket de orkar.

Men problemet är inte, hur de arbetar: oengagerat, engagerat, flitigt eller slött, utan det handlar om vilket byggnadsmaterial de använder.

Antingen bygger man Guds rike på jorden med andligt "guld, silver och dyrbara stenar", gudomligt, evigt material, d.v.s. Andens verk och principer, eller så bygger man med "trä, hö och strå", m.a.o. ett förgängligt människoverk, utfört med mänskliga talanger, gåvor och tankeutrustningar. Man bygger helt enkelt med det material man har tillgång till.

1 Kor. 3:9-15 "Vi är Guds medarbetare:
ni är ett Guds åkerfält, en Guds byggnad.
Efter den Guds nåd, som blev mig given, lade jag grunden som en kunnig byggmästare, och en annan
bygger nu vidare på den.

En annan grund kan ingen lägga, än den som är lagd,
nämligen Jesus Kristus; men om någon bygger på den grunden med guld, silver och dyrbara stenar eller med trä, hö och strå,

så skall det en gång visa sig, hur det är med vars och en verk. "Den dagen" skall göra det kunnigt; ty den skall uppenbaras i eld, och hurudant vars och ens verk är, skall elden pröva.

Om det byggnadsverk, som någon har uppfört på den grunden, blir bestående, så skall han få lön;

men om hans verk bränns upp, då skall han gå miste om lönen. Själv skall han dock bli frälst, men såsom genom eld."

s
Apr 26, 2007 - 10:32AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Pingst har nu gått med i SKR, vilket innebär att de skrivit "fredsfördrag" - underteckna förbundstexten carta ecumenica - med bland andra uppenbara villolärare/läror vilket innebär, att Bibelns Ord - Guds Ord - inte längre är allena vägledande bland dem; det räcker att säga namnet Jesus. Lärorna är ointressanta. Vilket f.ö. inte heller det står skrivet i Guds Ord, Bibeln.

--

4 Mos. 23:22-24 "Det är Gud
som har fört dem ut ur Egypten;
deras styrka är som vildoxens.

Ty trolldom förmår inget
mot Jakob, ej heller spådom
mot Israel.

Nej, nu måste sägas om Jakob
och om Israel:
vad förmår inte Gud!

Det är ett folk som reser sig upp
likt en lejoninna, ett folk
som reser sig som ett lejon."


Job. 39:12-13 "Skall vildoxen
befinnas hågad att tjäna dig
och stanna över natten
vid din krubba?

Kan du tvinga vildoxen
att gå i fåran efter töm
och förmå honom att i ditt spår
harva markerna jämna?"


Ps 92:11 "Men mitt horn gör du högt
som vildoxens; jag blir övergjuten
med frisk olja".


Men nu har sista "vildoxen" - den en gång fria pingströrelsen, sådan den var med fel och brister - nu bett, att få en nosring och bli ett med de övriga, tama oxarna, få samma nosring som de - av formalism - och få äta halm vid deras krubba.

Jag hävdar, att man därmed inte enbart svikit Gud och sin kallelse, utan även sina trossyskon inom andra samfund och f.ö. allt vårt folk. Då det inte är ytterligare "tama oxar" som behövs i vårt land.

Men det blir så när man hellre
släpper in trolldom, än lyssnar
på sin Gud.

s
Apr 27, 2007 - 9:38AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Pingst har nu slutit ett skriftligt förbund med främmande krafter, med för Bibeln helt främmande krafter -och läror.

I sin blindhet har pingstledarna låtit lura sig tro, att JESUS är beroende av för Bibeln "främmande läror" för att kunna vinna vårt folk, och att Han därför vill bjuda Sveriges folk på en brygd - en mix - av sanning och lögn.

Hur förstockad kan man bli, som Guds folk!?
Skulle det vara vishet efter Guds vilja?

--

Om Guds Ord står det i Bibeln: "Herrens tal är ett rent tal, likt silver, som rinner ned mot jorden, luttrat i degeln, renat sju gånger."

DET ÄR DET ORDET SVERIGES FOLK SKALL HA,
OCH INGENTING ANNAT.

s
Apr 27, 2007 - 10:44AM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Matt. 5:8 "Saliga är de renhjärtade,
ty de skall se Gud".

Den renhjärtade behöver därför inte söka Gud och Gudsupplevelser bland de döda, eller i deras ben, m.a.o. inte i mysticism - bland s.k. döda mystiker - eller i bön till avlidna påvar eller till andra s.k. helgon, inklusive Maria, den obibliska varianten som katolicismen kallar "Guds Moder". Inte heller i cermonier och ritualer, i formalism.

De rehjärtade har en klar, tydlig Gudsbild i sina hjärtan och en klar, enkel "banad väg" direkt till Gud, sin Fader, i Jesu Namn. Till sin Gud och Jesu Gud, till sin Fader och Jesu Fader, så står det skrivet i Bibeln, i Guds Ord.

Och det - Ordet - är till för att praktiseras, efterlevas, bl.a. i stället för att göra som många nu gör, följa vilsna ledare - vilsna själar - på deras vilsna färd; ökenfärd i ordets rätta mening, torka och sand!


Barnatro, som de alltför vuxna
inte känner:

om JESUS
syndarens vän,

som är mer än gods,
familj och vänner

och Vägen
hem.

s
Apr 27, 2007 - 12:40PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Den som ägnar sig åt synd, eller öppnar sig för villoläror, förlorar barnaseendet:

det rena hjärtat "som ser Gud."

Det seendet blir grumlat och Gudsbilden suddig;
och då kanske man börjar leta Gud på annat håll,
i stället för att återställa hjärtats renhet.

s
Apr 27, 2007 - 1:57PM
Re: Den obekväma, anständiga sanningen om Pingst:s ledarskap!

Frågan gäller hur starkt, mäktigt och kraftfullt
Guds Ord ÄR, i ren, oförfalskad form, d.v.s. utan uppblandning av villoläror och annat sådant;

som Ordet var, ÄR och fanns och verkade genom Guds mun innan Skapelsen fanns och som Ordet verkade genom GT-profeternas munnar innan JESUS kom, och som Ordet verkade genom Jesu mun, under Hans tjänstgörningstid här på jorden, och sedan på samma sätt genom alla Hans apostlars och profeters munnar, i Hans efterföljd.

Frågan gäller inte, hur mycket vi kan blanda upp Ordet, för att det sedan ändå skall kunna räknas som Guds Ord, med villoläror och annat sådant, utan frågan gäller hur vi skall kunna återfå Ordet i dess rena, oförfalskade form?

För vår egen -och för vårt folks skull.

Och det går definitivt inte genom fredsfördrag med villolärare och villoläror; utan alldeles tvärt om:

genom att Ordets förvaltare avskiljer sig från allt främmande inflytande, alla främmande läror och allt falskt inflytande; inklusive människotankar, som idag styr så mycket av det som pågår i Guds hus. Som ju är tänkt att vara ett "bönehus, för alla folk".

1 2 3 4 5 6